Müügikoolitaja Urmas Kamdron: Eesti ettevõtted ei taha, et neile helistatakse

 “Inimesed ja ettevõtted ei pane enam oma kodulehtedele ega e-kirjade lõppu telefoninumbreid, mis viitab selgelt sellele, et ära neile helista. Rääkimine on aga inimlikum ja tihti efektiivsem viis kliendi jaoks oma probleemi lahendada kui kirjutamine”. Nii ütles Tallinna Ettevõtlusameti korraldatud seminaril ettevõtja ja koolitaja Urmas Kamdron, kes kõneles teemal “Kas sina tead, kes su ettevõttes müüki juhib”.

Seminari laiem teema oli “Edukaks esimesel katsel”. Urmas jagas oma kogemusi ja mõtteid, kuidas müügis ja juhtimises õnnestumisele ise kaasa aitadata.

Kumb müüb paremini - ekstravert või introvert? 

Inimesed arvavad automaatselt, et ekstraverdid on müügis paremad, sest neil on lihtne vestlusi alustada, aga see ei tähenda, et nad poleks veidi väsitavad – nad paugutavad tihti üle. Uuringud kinnitavad, et kõige parem inimtüüp müügitööks on ambivert – segu intro- ja ekstraverdist. Ehk teisisõnu on kummalgi inimtüübil võimalik õppida teise poole omadusi. “Olen täheldanud enda peal, et ekstraverdil on palju keerulisem oma natuuri pidurdada kui introverdil asju juurde õppida, aga hea tahte korral on see siiski võimalik.”

Edukaks saamise alus on hea tervis

Käi külma dušši all, tee sporti ja söö tervislikult. “Panin oma elunädalad graafikusse kirja (A 90-year human life in weaks) ning, arvestades Eesti keskmist eluiga, on mul veel kuskil pool elu elada jäänud. Suhteliselt jama värk, sest pidutsetud on palju ja smuutisid hakkasin jooma alles eelmisel aastal. Aga kunagi pole hilja alustada energiat andva elustiiliga.”


Aita teised ree peale 

“Olen õppinud, et alati on meie ümber inimesi, kes kunagi initsiatiivi ei võta, kuid samas tahavad kaasa lüüa. Oluline oskus on sellised tüübid ära tabada ja neid kaasata, sest õigel juhendamisel võivad nad teha suuri tegusid.”


Suhtle positiivsete inimestega

Paratamatult on nii, et kui suhtled vinguviiulitega, hakkad lõpuks ise ka hädaldama. Leia endale ümber inimesed, kes mõtlevad samamoodi nagu sina ja kes on nähtavalt power’igalaetud - selline entusiasm on nakkav. Müügitöös hoia eemale “nanosendi-tingijatest” – need on inimesed, kes käivad mööda ettevõtteid ja virisevad, et toode/teenus on kehv/kallis ning konkurent annaks 10 senti alla jne. Sellised kliendid ei jää nagunii püsima, sest lahkuvad mõne teise ettevõtte 10-sendise sooduka peale.

Leia oma vooseisund

See on seisund/tegevus/vms, mis annab sulle energiat juurde. Olgu selleks kalapüük, mediteerimine või kasvõi mõni töine ülesanne, mis sulle väga meeldib, kasuta neid energiavarude täiendamiseks. Igapäevaste tegevuste seas on palju selliseid toiminguid, mis energiataset pigem vähendavad, kuid teadlik enese boostimine hoiab sind tasakaalus.

Leia oma fookus

“Siinkohal meenutan tuntud ütlust: kui iga päev raiud ühte puud viis korda, siis lõpuks kukub puu ümber. Kui iga päev raiud viis korda erinevaid puid, saad vigase metsa.”

Harjuta liftikõnet

See on vajalik oskus nii müügitöös kui ka muus valdkonnas oma kompetentse müües. Kui suudad fokusseeritult lühikese ajaga oma mõtted välja öelda, on eesmärkide saavutamine lihtsam. Keegi ei viitsi tänapäeval kuulata ega lugeda pikki tekste, kust mõtet on raske leida – ole konkreetne ja sisukas. 

Arvesta Z generatsiooni omapäradega

Mõttekoht juhtidele - kas su eesmärgiks on tulemuste saavutamine või töötajal silma peal hoidmine, et ta ikka tööd teeks? Z ei taha istuda kontoris, kus teda segatakse või ta ei saa rahus tööd teha - ta tahab vedeleda kuskil kott-toolis või kohvikus ja oma eesmärke täita. Lase Z füüsiliselt vabaks ja ta võib veel rohkemgi teha kui ette nähtud.

Allikas