Tipptasemel kõlarite brändi Estelon üks loojatest Alissa Vassilkova: Kui eesmärki ei ole, siis on tegemist hobi, mitte ettevõtlusega

 Alissa Vassilkova on ambitsioonikas noor ettevõtja, kes on Esteloni kõrgkvaliteetseid kõlareid arendava ettevõtte Alfred&Partners OÜ kaasasutaja ja tegevjuht. Alissa juhtimise all on Estelon jõudnud nii USA, Aasia kui ka Venemaa turgudele ning võitnud mitmeid mainekaid auhindu üle kogu maailma. Alissalt on õppida palju ja seepärast uurisime, mis on aidanud Estelonil jõuda tippude tippu.

Mis on Sinu moto ettevõtjana?

Ma arvan, et iga ettevõtja jaoks on oma seatud eesmärgi saavutamine kõige olulisem preemia. Kindlasti ei tohi keskenduda ainult rahanumbrile. Raha on võimalik teenida mitmel moel, kuid kas ka alati targalt ja eesmärki silmas pidades? Mina arvan, et oluline on püüelda oma eesmärgi poole ja mitte alla anda, küll see rahanumber ka järgi tuleb kui kõike õigesti teha. Nii et minu eesmärk on viia Estelon maailma tippu ja kindlustada, et Estelon sinna ka jääks.

Mis olid Sinu esimesed tegevused, kui asusid planeerima Esteloni turundustegevusi?

Meie eesmärk oli algusest peale jõuda maailma tipptegijate hulka. Selline ambitsioon on aidanud õigel sihil püsida ja mitte alla anda. Vahel mõtlen tagasi, et kui oleks teadnud, mis kõik ees ootab, oleks ehk veidi põhjalikumalt kaalunud sellesse ärisse astumist, kuid usun, et see kõik on seda väärt. Töö on niivõrd huvitav, et iga uue eesmärgi täitmine annab aina enam hoogu juurde.

Oma tegemistes lähtun alati sellest, kuhu tahame jõuda ja mida tahame saavutada. Kui nüüd rännata ajas 6 aastat tagasi ja analüüsida toona tehtud otsuseid, siis on näha, et need ei olnud juhuslikult. Need olid kindla mustri järgi ja ühele kindlale eesmärgile suunatud.

Globaalse brändi loomiseks on oluline roll meedial. Läti või Soome turule sisenemine ei oleks meile kindlasti rahvusvahelist meediat genereerinud. Kuna USA on hästi suur ja tugev turg, lisaks kõigele veel inglisekeelne turg, siis see tundus ainuõige valik. Seal toimub iga aasta ka maailma suurim tarbeelektroonikamess CES, kus avaneb võimalus tutvustada end kogu maailma turgudele ja saada inglisekeelset meediakajastust. Kõlab nagu plaan! Aga kas see on ikka õige otsus – minna välja tundmatu tegijana? Kes meid märkab? Kes meist kirjutab? Nõnda otsustasimegi paar kuud varem ühele kohalikule USA messile hoopis minna. Seal meid märgati. Meist kirjutati. Huvi oli nii suur, et paar kuud hiljem CESile minnes oli kõigil suur huvi meie toote vastu juba olemas ja saime veel suurema meediakajastuse, auhinna ja esimesed kliendid/koostööpartneridki. Seega alati tasub liikuda sammukese võrra tagasi ja veenduda, kas valitud tegevus on õige, kas kõik riskid on maandatud, ega midagi kahe silma vahele jäänud pole? Äkki selle eesmärgi saavutamiseks peab veel midagi tegema?

Mis on turunduse planeerimisel kõige olulisem?

Kõige olulisem on alati aru saada miks ma midagi teen. Mis eesmärki täitma asume? See eesmärk on vaja endale selgelt kirja panna (neid võib olla ka mitu). Antud eesmärk peab olema kuidagi mõõdetav ja suure tõenäosusega on võimalik kirja panna minimaalne eesmärk, millega rahule jääme ja ka maksimaalne, mis ületaks meie ootusi. Nüüd, kui on selge, mida me saavutada tahame, tuleb endale selgeks teha, millist teed pidi oma eesmärgini jõuab ja mis tegevusi selleks tegema peab.

Mida teha, kui avastad, et planeeritud turundustegevused ei toimi?

Oma eesmärgini jõudmiseks on kindlasti vaja planeerida mitu teed ja valida, millist mööda eesmärgini kõige efektiivsemalt jõuame. Selge on see, et kõik ei lähe alati nii nagu planeeritud, seetõttu peab olema valmis vahepeal suunda muutma, minema n-ö kõrvalteed pidi, kuid oluline on mitte muuta eesmärki. Eesmärk peab alati olema slime ees, seda ei tasu jooksvalt ilma olulise põhjuseta muuta, pigem tuleb otsida uusi teid, kuidas selleni jõuda. Kui eesmärki pole, siis on tegu pigem “hobi”, mitte ettevõtlusega, kus pidevalt teed midagi, aga tulemus ei ole mõõdetav ja võrreldav. Üldjuhul niisuguse tegevusega arengut ei kaasne, inimesed lähevad liiga mugavaks kui lubada neil oma eesmärgist loobuda.

Mis on olnud suurim üllatus Esteloni turundustegevustes, mis tõi edu ja mille kohta ei oleks esialgu osanud seda loota?

Kui iga tegevus on planeeritud ja iga tegevusega kaasnevad ootused, mis eesmärki täita soovid, siis üsna raske on millestki üllatuda ? Samas ei ole nii sugugi igav, nagu sellest vastusest võiks välja lugeda. Pigem annab see võimaluse nautida iga kord seda tunnet, kui oled taas midagi saavutanud. Selline tegutsemis- ja mõtteviis aitab vältida põrumisi, sest neid sellisel juhul lihtsalt ei esine. Nimelt kui miinimum stsenaarium on kohe algusest peale planeeritud, siis selle täitmine on pigem võit, mitte pettumus, kui maksimaalset eesmärki ei saavutatud. Sama lugu ka negatiivse stsenaariumiga – kui kohe algusest paika panna, et üks tulemustest võib olla ka selline, siis votad seda kui iseenesest mõistetavat olukorda ja otsid “uut teed”, kuidas selle eesmärgini ikkagi jõuda. See võtab lihtsalt natuke rohkem ressurssi.

Allikas